Leerlingcommissies op De Trinoom

Op De Trinoom hebben we verschillende leerlingcommissies, wellicht heeft uw kind hier al iets over verteld. Via deze brief willen we u informeren over de commissies zodat u met uw kind kunt overleggen of een van de commissies misschien leuk is om aan deel te nemen. De 5 leerlingcommissies zijn:
  • De Fitkids
  • De leerlingenraad
  • De ICT-helpdesk
  • De Kidsreporters
  • Henks bouwers
Voor elke commissie hebben de deelnemers andere vaardigheden nodig en ontwikkelen ze zich ook op verschillende gebieden. Denk daarbij aan vaardigheden als uitleggen aan anderen, organiseren of discussiëren, maar ook praktische vaardigheden als interviewen of een skelter repareren. Het is maar net aan welke commissie je meedoet.
Onderaan deze brief heb ik 5 posters toegevoegd waarop staat weergegeven wat de verschillende commissies inhouden. Je ziet welke leerlingen mogen solliciteren, wat de taken zijn, wat de deelnemers gaan leren en wat je al een beetje moet kunnen. Deze kunt u samen met uw kind bekijken om te zien of er een passende commissie bij zit.
Als uw kind wil solliciteren kan hij/zij een sollicitatieformulier pakken in het Trinoomcafe. Daarop geeft hij/zij aan waarom hij/zij graag mee zou willen doen. Deze mag dan in de gele brievenbus gedaan worden. Deze staat in de gang naast de commissieposters.
Nog een paar praktische zaken:
  • Je bent voor een heel schooljaar lid van een commissie. Voor de zomervakantie worden nieuwe commissieleden gekozen voor het nieuwe schooljaar.
  • Je mag solliciteren voor meerdere commissies maar je wordt gekozen voor maximaal één.
  • De commissies worden geleid door een leerkracht van De Trinoom. Zij bepalen samen (in overleg met de leerkracht) welke leerlingen gekozen worden voor de commissies.
  • De Fitkids zullen ook na schooltijd voor hun commissie moeten werken. Daarom wordt er op het sollicitatieformulier gevraagd om een handtekening van een ouder/verzorger.
Mocht u nog vragen hebben dan kunt u die stellen via telefoon of email: merel.levink@salto-eindhoven.nl

Van de werkgroep leerlingcommissies:
Stan (Fitkids), Elise (Kidsreporters), Lonneke (ICT-helpdesk), Henk (Henks Bouwers) en Merel (Leerlingenraad)