Aanvankelijk lezen

Per september 2021 implementeren wij een gezamenlijk overeengekomen werkwijze m.b.t. het aanvankelijk lezen. De werkwijze heeft onze visie op het montessori onderwijs als uitgangspunt en stelt de belangen van zowel leerling als leerkracht centraal.

In het schooljaar 2022-2023 volgt ons leesonderwijs een doorgaande lijn. De verschillende bouwen sluiten op elkaar aan en de werkwijze is uniform waar nodig is en uniek waar wenselijk is.

“Ik wil leren lezen door tijdens de ‘gevoelige perioden’ het juiste aanbod te krijgen om mijzelf te ontwikkelen. Ik merk per schooljaar geen grote verschillen in de werkwijze van de juf of meester. En als ik extra onderwijsondersteuningsbehoeften heb kan daaraan worden voldaan.”

“Ik weet hoe ik mijn leesonderwijs vorm kan geven, want er zijn onderling duidelijke afspraken en we evalueren regelmatig zowel onze werkwijze als de voortgang van de kinderen. Hierdoor heb ik vertrouwen in de kwaliteit van het leesonderwijs en kan ik ook de ruimte voelen om met plezier mijn eigen ‘persoonlijkheid’ erin te leggen.”

Bekijk hier de volledige ambitiekaart.